fredag 1 juni 2012

Lite närmare himlen

Löpning är helt magiskt alltså. Var helt mör och såsig i skallen och beredd att gå och lägga mig. Men tvingade ut mig själv på en liten 6 km-runda ändå.Och efter 2 km kände jag hur all trötthet bara lättade, hur jag bara ville springa och njuta av blåsvädret, småskurarna, solglimtarna... Jag hade egentligen kunnat springa hur länge som helst (okej, det hade jag nog inte för jag var rätt hungrig...) men jag bestämde mig för att nöja mig med 6 njutbara kilometer för att ha lite fredagkväll kvar.

Kom hem och var hur pigg och glad som helst :-)

Efter en god gryta som J hade fixat i crockpot'en sitter jag och slökollar på Let's Dance och mumsar på gott bröd med getbrie och aprikosmarmelad. Också ett steg närmare himlen. Och världens bästa Stinne har hittat och beställt några underbara T-shirts till mig! Skön fredag helt enkelt. Och rolig, rolig helg som väntar!

Oh, och dagens nya livsmedel: Blåbärslakrits. Otippat gott! 

Inga kommentarer: