måndag 11 juni 2012

Veckoutmaningen vecka fem - jobbigt!

Veckoutmaningen är inne på vecka fem. Och den här veckan blir ingen barnlek precis! Det är nämligen både "sockerfri vecka" och "testa tre nya recept". Schysst tajming....

Vi flyttar på jobbet i dag och i morgon vilket innebar ett REJÄLT sug efter brakfika i eftermiddags när jag äntligen hade packat klart och märkt upp alla lådor och grejer. Och när jag kommer hem trött och stressad är det givetvis chokladskåpet som står först på tur! Fast än så länge har jag bitit ihop och klarat mig.

Och i helgen ska vi åka bort på bröllop. Lång bilresa, hotellövernattning och bröllopsmiddag! Förutom att det innebär att vi är borta två kvällar = ingen matlagning så är det också situationer då jag har svårt att motstå allt det goda. Det är så hysteriskt tråkigt att åka bil ju.. Min game plan blir därför att jag bokar in ett "planerat avsteg" för lördagens bröllopsmiddag. Vilket innebär just lördag kväll och inte "hela helgen" för tanken med veckoutmaningen är ju att det faktiskt ska vara en utmaning!

Nya recept då? Ja, det är tur för mig att jag har två rätter kvar att laga från förra veckans Middagsfridskasse för då har jag två av tre spikade. Och så får jag väl skärpa mig och laga till nåt smarrigt på söndag kväll när vi har kommit hem helt enkelt! I värsta fall har jag en nödplan B i bakfickan som jag kan ta till om det krisar helt ;-)

Inga kommentarer: