fredag 26 april 2013

Fredagsfys - sent ska syndaren vakna, eller nåt...

Jag hade egentligen tänkt morgonjogga, men det blev liksom inte av. Det var lite trögstartat efter gårdagskvällens brakmiddag...

Sen traskade dagen på och Joakim annonserade att han tänkte avboka eftermiddagens cirkelgympass och springa en runda med mig. Om jag ville alltså. Och det är alltid trevligt med löparsällskap! Fast sen var det logistiken som blev lite krånglig och efter många om och men slutade det med att vi skulle springa när jag kom hem efter ett möte strax efter klockan sex. Så när jag kom hem med en matkasse i högsta hugg var Joakim redan ombytt och jag lämnade över matkassen för vidare hantering medan jag själv plockade på mig lite löparkläder!

Ut i småregn, lite blåst och typ åtta grader. Det var ju betydligt mysigare under eftermiddagen - men som vanligt är det bara första steget, det över tröskeln, som tar emot. Sen flyter det på. En liten sväng genom Gyllins trädgård, förbi villagator till Bulltofta och en runda på elljusspåret. Kände inte för femman i dag men en liten omväg hem kan man ju alltid ta. Så vi snirklade oss genom Riseberga till Toftanäs och tillbaka till Gyllins - knappa 8 km fredagsmysfys. Jätteskönt. I småregnet :-)

Väl hemma satte vi igång med maten och åt glatt fredagsmiddag i svettiga löparkläder innan vi pallrade oss in i duschen. Så länge man är två som är lika galna är det okej! Gårdagens snygga tårta är nu närmast omgjord till "trifle" efter cykelturen hem och omplacering från tårtkartong till plastbytta - men den är lika god för det.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: