tisdag 23 april 2013

Styrketräning - och kanske ny PT?

Tassade in på gymmet vid kvart i åtta i morse för ett överkroppspass. Lugnt och sansat, inte med världens tryck, men BRA. Framför allt börjar pullupsen ta sig ordentligt och armhävningarna med lång excentrisk fas liknar också något vettigt. Militärpressen var av nån anledning inte alls vacker i dag men det kan nog bero på att jag hade "fel" skivstång och lite mera vikt än vanligt. Och så fick bålen sig en omgång också.

Dessutom har jag faktiskt bokat tid för möte/konsultation med min (kanske) nya PT i dag. Jag vågar inte riktigt ropa hej än eftersom det har gått i stöpet flera gånger men det verkar som om det kan funka. Jag vill ju så gärna ha kontinuitet - jag har visserligen bara två timmar kvar att utnyttja i det "paket" jag har köpt, men jag kommer knappast sluta ha en PT så jag vill hitta nån jag funkar med. Vi får se - möte på måndag i alla fall.

Sen har jag kört 3 minuter i plankan och pysslat lite mer inför morgondagens utmaning. Spännande!

Inga kommentarer: