söndag 14 april 2013

NMT på en solig söndag

Söndag - och dags för prova-på-dag i Malmö! Listan över anmälda var lång men listan över de som dök upp desto kortare, 5 personer hade vågat sig till Bulltofta i härligt vårsolsken.

Vi var 15 deltagare totalt på passet och körde i en samlad grupp som Peter ledde. Blått pass alltså, anpassat för nybörjare. Och det var verkligen Peters Greatest Hits :-) Först fick vi uppvärmningsjogga och sätta kroppsdelar i marken. Sen delades vi på tre led och körde "ormen" där den som står längst fram ska fånga den längst bak. En minut i taget, situps som "bestraffning" och vi körde tills alla hade fått "ta".

Sen fick vi roa oss med några av Peters klassiska förflyttningsövningar. Jämfotahopp, situps, jämfotahopp tillbaka, situps. Utfallsgång, upphopp, utfallsgång, upphopp. Jobba två och två - en i plankan medan den andre gjorde jämfotahopp över, 5 armhävningar och sen gick björngång tillbaka och ålade under plankan för att byta av. Två varv körde vi. Sen fick vi ställa oss på långt led och åla under alla plankor (varvid några av våra provapåare dog lite tror jag...). Och omedelbart efter att ha plankat i evigheters evigheter fick vi köra 10 situps.

Fler av Peters Greatest Hits - vindrutetorkaren (oh yes, så snygga vi var) och burpees som transportform. Burpees över, armhävningar, burpees tillbaka, armhävningar. Sen tror jag faktiskt inte vi gjorde så mycket mer - vi joggade tillbaka och stretchade och körde våra vanliga 30 upphopp.

Under passet hade vi besök av journalist och fotograf från Skånska Dagbladet och jag fick ställa upp på en kort intervju så jag lär bli "kändis" i morgon. Förra gången var det ju bara min rumpa som var på bild i Stadiums kundtidning så det känns väl som lite mera kändisskap den här gången :-)

Efter passet tyckte vi att vi gott kunde springa lite till så vi tog en omväg hemåt så att det blev ungefär 4 km i lugnt tempo. En rätt bra söndagsträning!

EDIT: Jag glömde ju döende sälen, för bövelen. Också ett ganska hemskt förflyttningssätt. När vi sedan körde axelpressar som parövning märkte jag av allt jag gjort de senaste två dagarna... 

3 kommentarer:

Saras Träningsblogg sa...

Låter som en rolig söndagsaktivitet :D

Pernille sa...

Perfekt söndagsnöje, Sara :-) Fast NMT är å andra sidan ett perfekt nöje alla dagar i veckan....

Anonym sa...

"Peters greatest hits" - haha, så himla passande!