tisdag 30 april 2013

Stark. Målmedveten. Disciplinerad. Ha ROLIGT!

Dit ska jag. Springa med starka, snabba, lätta steg. Lyfta TUNGT med bra teknik. Bli uthålligare. Träna pannbenet. Njuta. Se målet.

De senaste dagarnas feedback var en spark i baken. Det är ingen hemlighet att mitt liv har varit rätt omtumlande sen i somras och den där instruktörsdrömmen har hamnat litegrann i lä. Fast jag vill ju fortfarande bli instruktör och nu gick det inte riktigt som jag hade tänkt. Det satte å andra sidan fart på andra tankar så nu har jag börjat undersöka diverse möjligheter. Det löser sig garanterat!

I morse kramade jag ut den sista negativa energin i gymmet. Överkroppspass. Kanske sista gången jag kör passet - för jag har ju bokat tider med Magnus redan nästa vecka! Jag har osannolikt mycket träningsvärk. Benen var ömma sen lördagens NMT-pass och löpskolningen på söndagen gjorde kanske sitt till. Sen fick benen en ordentlig omgång med all backlöpning och skit i går kväll och som om det inte skulle räcka så blev det ganska mycket överkropp, så det var en mosig blondin som klev in på gymmet. Stordåd? Nja. Men good enough.

Det blev ett väldigt koncentrerat och fokuserat pass. Det var ganska tomt och lugnt på gymmet och jag behövde inte hålla på och jaga grejer eller utrymme utan kunde bara jobba med mitt. Bra förutsättningar. Uppvärmning med kettlebell, tryggt, bara räkna reps. Armhävningar, lååång negativ fas. Jobbigt - fast det har blivit mycket lättare. Pullups med lång negativ fas, bara lätt tryck med fötterna för att komma upp - kvittot sitter i latsen nu. AJ. Extremt negativa situps och de tyngsta övningarna var avklarade. Lite mer övre rygg - raka drag i kabelmaskin, och militärpress för axlarnas skull. Benlyft hängandes i raka armar har varit en stor utmaning främst för att jag har problem med greppstyrkan. Det går betydligt bättre nu men det är fortfarande jobbigt. Och så rotationer med skivstång - tufft efter gårdagens magövningar och överkroppen var rätt sliten vid det här laget.

Tog mig tid att stretcha det som behövdes. Inte för att det nödvändigtvis hjälper mot träningsvärken men det känns skönt. Proteinshake och en dusch på det och sen mot jobbet!

Efter en lång arbetsdag gjorde jag det fullt logiska att jag fixade i ordning te och medan det drog körde jag 4 min i plankan för att ha utmaningen fullgjord för dagen. Nu ska jag inte göra mer nytta i dag och i morgon skippar jag väckarklockan. Kanske känner jag för en morgonjogg, kanske inte.

Inga kommentarer: