tisdag 17 juni 2014

Ilsken i gymmet

Efter en arbetsdag som inte alls såg ut som tänkt och som gjorde mig både ledsen, arg och stressad drog jag till gymmet för att avreagera mig lite. Betydligt senare än planerat var det också och det var ganska fullt - men det går att träna ändå bara man bestämmer sig.

Alltså - i med BCAA (recension kommer), på med kläderna, in i gymmet. Bröst/armar stod på menyn som en liten mjukstart på Martins bodybuildingprogram. Egentligen ett ganska hiskeligt pass som ger hemsk träningsvärk - men roligt för att man mosar relativt små muskelgrupper. Och med lite ilska i banken får man alltid till lite extra styrka ;-)

Uppvärmning (1000 m rodd på nåt som liknar rekordtid tror jag) och sedan bänkpressen som var ledig just då. Åttor med 40 kg precis som i våras. Inte supervackra rent tekniskt men det gick. Vidare mot lutade flies där jag fick sänka vikterna lite för att få bra teknik. Sedan dips med hjälp av gummibandet, de kändes orimligt tunga men det gick att knipa åttor ändå.

Nästa steg: kabelmaskinen. Enarms tricepspress och två olika varianter på bicepscurls. Det brände och spände ordentligt i musklerna sen! Huvudet kändes också lugnare men i duschen bestämde jag mig ändå för att jag inte tänkte delta i kvällens planerade "sociala" middag utan cyklade hem i stället. Har fått mat, kramar och tröstat mig med lakritspuck-glass i stället. Det känns bättre!

Inga kommentarer: