söndag 15 juni 2014

Tvångsyoga?

Njaeh. Inte riktigt. Fast lite tvångsyoga var det allt!

Coach K Runners bjöd in till yoga för löpare. Med Nellie som instruktör. Och eftersom hon och jag ändå behövde ha ett möte och planera sommaren för B.A.B.Y. Runners Team så blev det ganska logiskt att jag skulle delta i yogapasset och så kunde vi ha möte sen!

Det är märkligt det där med vila. I några dagar känns det hur bra som helst, men sen börjar kroppen kännas sned och konstig. Gamla skavanker gör sig påminda, det gör lite ont här och där och träningslusten infinner sig åter. Nu har jag ändå pysslat med lite lågintensiv träning - cyklat, joggat när jag har instruerat etc, men ingen seriös träning för träningens skull denna vecka. Förrän i dag alltså.

Nellie utlovade en ganska fysisk yogaklass med uppvärmning, lite mer intensiva flöden, nedvarvning och avslappning. Vi inledde med lite mjukare övningar inkl en del jobb med fötterna (jobbigt men nödvändigt) och lite höftöppningar. Sedan följde ett antal solhälsningsvarianter där jag var glad över att höra att det inte bara var jag som pustade och stånkade! För det kändes ganska jobbigt. Som avslut följde lite rotation, framåtfällningar och sånt innan vi körde avspänning.

Kroppen var betydligt gladare efter passet än innan och sen är det ju aldrig fel att bli bjuden på hemlagad lunch och jordgubbar på en mysig uteplats :-)

Men nu - nu är jag redo att börja ta i med träningen igen. Kanske inte fullt ös på intervallpass riktigt än, men styrketräning och lätt löpning känns inte alls avlägset. Inte som efter Österlenmaraton i vintras när jag var helt o-sugen på att springa i flera veckor!

Inga kommentarer: