måndag 16 juni 2014

NMT: It's leg day!

Jag är tillbaka. Efter en helg där det har sovits och slappats mer än vanligt känns kroppen nu pigg och fräsch igen och jag längtar efter att träna! I dag var jag dock instruktör men passade på att röra på mig lite extra ändå för att känna efter. Lätta, fina steg var det :-) Från och med i dag dubblar jag min dos av "superpulver" från Supernature så ska vi se om det händer magiska grejer!

Temat för dagens pass var BEN. Benträning på alla möjliga sätt. Noggrann uppvärmning och transport till "kossabacken". Sedan fantastiska kombinationer av utfall, jägarvila, tricepsdips, sprint, situps och benkast och om igen. Varvade "idioten" i backe med knäböj med puls och hopp. Lastade på en liten cirkel med bålövningar innan vi repeterade hela alltet igen och folk började svära över trötta ben. Men vi körde på.

Bröt av med att hoppa bock uppför backen innan vi joggade neråt igen och sedan förflyttade oss i en lång kolonn med händerna på framförvarandes axlar så att man tvingas springa i takt. Vi repeterade bålcirkeln en gång till och sen blev det jägarmarsch nästan hela vägen tillbaka till start - förutom att vi körde lite framlänges/baklängeslöpning också.

Eftersom det blev så pass mycket benträning nöjde vi oss med 22 upphopp innan vi stretchade i kvällssolen. Det var ett riktigt kul pass!

I morgon ska jag till gymmet och leka bodybuilding. Känner mig peppad och inspirerad! Dessutom ska jag testa Core BCAA som jag har fått hem från Svensk Hälsokost. Recension följer :-)

Inga kommentarer: