torsdag 19 juni 2014

Torsdagsmisstag och torsdagsfavoriter

Ja, vi kan ju börja med misstagen så är det pinsamma överstökat. Hjärnan är tydligen inte helt på banan efter denna påfrestande jobbvecka. Exempelvis kom jag ner i morse och upptäckte att den där tvätten jag satte i gång i går kväll..... den hade jag glömt allt om och således hade den legat kvar och myst i tvättmaskinen hela natten. Fresh. Sköljprogram och ny centrifugering och hinna med att hänga tvätt på morgonen var det ja! Vilket innebar att jag kom iväg mot gymmet 20 minuter senare än tänkt men det fanns lite utrymme i planeringen för sånt.

Efter träningspasset när jag skulle duscha insåg jag att de två necessärerna med "fix" och smink inte hade lyckats med förflyttningen från cykelrygga till träningsväska. Nähä. Ingen deo, ingen ansiktskräm, inget smink. I vanliga fall hade jag inte brytt mig men jag hade ett lite viktigare möte och kände att jag måste ha en någorlunda normal fasad. Men min ekologiska body lotion är snäll nog att ha i ansiktet nån gång emellanåt, deo finns bland mina grejer i duschrummet på jobb, och apoteket runt hörnet öppnade turligt nog klockan nio så jag kunde smita förbi och investera i en färgad dagkräm och en mascara så att jag såg respektabel ut ändå. Mina kollegor kommenterade att jag såg "fräsch" ut så det funkade nog ;-) Att det sen blev lite panik med tiden för att klockan var 9.29 när jag pep in på mitt kontor och jag inte visste om jag hade möte 9.30 eller 10 är en detalj i sammanhanget - fast det var klockan 10 så det blev jättebra.

Torsdagens favoriter då:
Träningspass för baksidan. Baksida lår, rumpa, rygg, övre rygg. Smärtsamt njutbart på nåt sätt. Jag har inte överdrivit med vikterna i dag men fokuserat på teknik, teknik, teknik. Därav lite "lättare" marklyft (60 kg, 8 x 4 reps) men riktigt fina i stället! När jag skulle göra "finnen" blev jag helt förvirrad och undrade var jag brukar göra den nånstans. Hittade en kabelmaskin som funkade någorlunda men inte riktigt bra. Kom på sen i sista setet att jag ju ska köra den i latsdragmaskinen :-D Och anledningen till att jag inte kom på det tidigare är att det här träningspasset har jag i princip bara kört på Friskis där latsdragmaskinen har som en cykelsits så att man inte kan stå på knä utan där måste man använda en kabelmaskin. Det kanske blir lättare att reda ut nästa vecka! Det var det där med hjärnan, alltså. Chinsen har för övrigt tagit stor skada av att jag inte har tränat på dem i 10 veckor (gnarf) så det känns som att börja om igen. Jag som hade kommit så långt... Men annars var det ett riktigt fint pass!

Möte med ny anställd som jag har ett visst ansvar för. Han visade sig vara en riktigt trevlig prick och det bådar gott för framtiden. Sånt gillar jag!

Morotskaka som "fredagskaka" i matsalen. Made my day - jag behövde det! Precis som jag behövde chokladen som en kollega hade tagit med sig som belöning till avdelningen efter den tuffa veckan.

Skrivbordsstädning. Alltså, inte att städningen i sig är en favorit, men det är skönt att lämna ett fint skrivbord och en prydlig priolista innan helgen - då blir det lättare att lämna jobbet på jobbet och lättare att komma igång på måndag morgon igen!

Favoritmellanmålet: Rågkuse med avocado, brieost och vitlökssalami. Och så kvitten-te - köpte det i går och jag glömmer att det är så gott som det är. Perfekt avvägt, lätt sötma, lite aromatiskt, otroligt gott.

Mojito! I dag längtar jag efter en iskall drink och ska snart hälla upp den. Har en färdigmojito i kylen som jag tänkte jazza upp med Brämhults jordgubb/myntajuice och en hög isbitar. Det blir fantastiskt. Somrigt, härligt, inte för starkt.

Midsommarfirande? Halvplanerat. Kan bli samma stuk som förra året. Återkommer i ärendet!

Inga kommentarer: