torsdag 26 juni 2014

Mosade ben? Då mosar vi lite överkropp!


Jag var ju förberedd på känslan men det här var rent löjligt. Jag tog mig knappt nerför trappan i morse och har haft stora problem på jobbet i dag varje gång jag har råkat sitta ner för länge. Tur att man kan dra sig upp med hjälp av ståbordet :-D

Men eftersom jag bara var mör i benen så fanns det ju inga hinder för att hänga med Joakim till Friskis och köra ett litet överkroppspass. Dags att komma i fas med träningsveckan! Så vi släpade iväg mig och träningsväskan. Jag körde lite crosstrainer som uppvärmning innan jag gav mig på en rejäl omgång rörlighetsövningar och sen haffade jag bänkpressen. Det var inte elegant nånstans - gymmet ligger ju på ovanvåningen så jag skulle upp för trappan också!

Enligt Joakim är bänkpressen alltid upptagen så jag hade väl tur - fast halvvägs genom mina set kom det en kille och frågade hur mycket jag hade kvar så nog är den poppis alltid! I dag sänkte jag vikterna och jobbade medvetet på djupet i stället. Jag tenderar att fega på de sista centimetrarna och det finns ingen anledning till det, så nu ska jag nöta in den rörelsebanan tills det sitter stenhårt i ryggmärgen hur man bänkpressar.

Vidare till lutade hantelflyes. 8 kg kändes tungt men jag vågade mig ändå på tiorna och det gick faktiskt det med! Sen var jag tvungen att ta mig ner till "buren" där det finns en bra dipsställning och gummiband - och så upp igen. Den där trappan alltså.... Andra halvan av passet är bara disco. Tricepspressar och två varianter på bicepscurl, lika roligt varje gång att stå där och pumpa muskler!

Jag stretchade och tog mig tid att använda foamrollern också. Inte för att jag tror det hjälper egentligen. I morgon blir det nog ännu roligare att vara jag - totalt stelopererad i hela kroppen!

Inga kommentarer: