torsdag 5 januari 2012

Dag 5!

I dag är dag 5 av Runner's World's Nyårslöfte 2012: Träna varje dag i januari.1/6 avklarad alltså. Och jag tror absolut jag fixar det. Det blir inte roligare av att det är eländigt väder ute, och jag har dessutom varit tvungen att peta in två pass denna vecka som jag annars får "gratis", eftersom ridningen inte har kommit igång ännu. Nästa vecka ska jag på utbildning vilket innebär långa dagar och inget gym precis i närheten (fast det tänker jag se till att lösa på nåt sätt). Så nog finns det utmaningar så att det räcker!

Dagens löprunda blev 5 km på en halvtimme - inga stordåd, men helt respektabelt. Det var ett tufft pass i går och i morgon blir det också lite hårdkörning så det passade bra med lättare löpning i dag. Mörkt och kallt var det och inte blir man mer motiverad av att få motvinden rakt i nyllet direkt när man kliver utanför dörren. Men man lär sig i alla fall en sak av att bo i Malmö och det är att planera sina löprundor så att man alltid har medvind på hemvägen! Och det hade faktiskt slutat regna vilket ju var en bonus.

I skrivande stund står jag och steker nyttigare pannkakor till efterrätt. Blir de bra delar jag med mig av receptet!

Inga kommentarer: