onsdag 11 januari 2012

Favoritmålet Frukost!

Jag älskar frukost! Jag har aldrig begripit mig på folk som säger att de inte kan äta på morgonen utan nöjer sig med en kopp kaffe (och en cigg...) för jag vaknar för det mesta vrålhungrig. Vaknar jag inte hungrig vet jag att nånting är på tok och jag tar det alltid som en varningssignal!

Hemma varierar jag frukosten ganska friskt - vintertid äter jag ofta gröt eller omelett, sommartid kanske jag föredrar en matig smoothie eller fil med frukt och müsli. Men den bästa frukosten av alla är ändå HOTELLfrukost och just det njöt jag av i dag. Tänk att det har stått en massa människor och dukat upp en hel buffé av godsaker så att jag kan välja precis det jag är sugen på just i dag. Visst är det härligt!

I dag plockade jag på mig en rejäl slev äggröra, bacon och prinskorvar, en hög med färska grönsaker, en liten fralla och olika pålägg. Juice och te förstås. Som extrapåfyllning två ekologiska pannkakor och lite av de "färska" (frysta, tinade, men naturella) bären som finns på fil/yoghurtbordet och är godare och fräschare än jordgubbsssylten som man egentligen "ska" äta till pannkakor.

Dagens neggo: SATS tar 200 kr för en provträning. Nej, SÅ sugen är jag inte på att testa Sh'Bam att jag vill betala 200 pix. Is not going to happen. Jag kan nog hitta nån annan träningsform i stället!

Nu är det strax dags att packa väskan, fräscha upp läppstiftet och traska över gatan till kurslokalen. Tre dagar på skolbänken väntar.

2 kommentarer:

Suzan sa...

Åh, älskar också frukost, dagens bästa mål!
Mmmm,...sats är dumma i huvudet ;)

Har du läppstoft på kurs? Vill se! =)

ViktigaKarin sa...

Jag ÄLSKAR också frukost- lätt mitt bästa och viktigaste mål.. skulle aldrig klara mig utan det!