torsdag 19 januari 2012

Energi in

Inspirerad av Suzan kör jag en "dagens mat-rapport". Det här var en sån riktig "jag har inte planerat nånting och jag har ingen koll alls"-dag men det blev helt okej ändå.

06:30 Omelett på 2 ägg, 2 skivor brieost, serverad med ett litet äpple i bitar. Te med mjölk.

08:30 jag har glömt min frukost nr 2 hemma men Salads & Smoothies har precis öppnat runt hörnet och räddar mig från svältdöden (eller mina kollegor från att bli uppätna...). Dubbel surdegsmacka med tomatspread, ost och skinka, en breakfast smoothie och en caffelatte.


11.30 Andra kollegor är nyfikna på Salads & Smoothies så vi tar en sväng dit och äter lunch. Väljer favoriten ägg/räka/avocado som dessutom innehåller mixsallad, matvete och tomater. Och dillmajonnäs. En smoothie på apelsin, ananas och mynta till.

12.30 efterrätt - en näve blandade nötter. Och en mugg yogite.

15.30 efter träning: en proteinpulverdryck

16.30 min glömda frukostmacka - grov dubbelmacka med mandelsmör och ekologisk aprikosmarmelad. En chokladbit och en kanna te.

19.00 Middag - rester. Fish & chips, yoghurtsås, blandsallad med grönsallad, savojkål, morot, tomater, hackade nötter, hackade cornichons med 2 msk salta jordnötter uppepå. Dricker en klunk vitt vin men inser att jag inte är sugen på det egentligen så J får dricka upp det. Jag tar bubbelvatten i stället.

21.00 en halv ekologisk ananas och två koppar grönt te.

Under dagen har jag druckit vatten, bubbelvatten, örtte men räknar aldrig mängden. Det räcker garanterat.

1 kommentar:

Suzan sa...

Tack för påminnelsen, jag köpte ju hem myntha igår! ska göra smoothie imorgon! yum!