tisdag 24 januari 2012

Lycklig på 45 minuter

Vad tror ni - blir det nästa löp på kvällstidningarna?

Dagens löprunda var helt enkelt 45 minuters lyckokick. Sol och strax under nollan ute, jag hann iväg klockan tre så jag fick se underbart ljus före solnedgången. Lördagens klafsiga stigar var nu hårdfrusna och bra (fast lite hårt) underlag att springa på. Det märktes tydlig skillnad på om man befann sig på norra eller södra sidan av kullen - på norra sidan var det fruset, isigt och det låg till och med nån centimeter SNÖ på vissa skuggiga bitar. På södra sidan var det lite mjukare underlag och enstaka vattenpölar.

Jag valde att springa på "fel håll" i dag främst för att få komma upp och njuta av solljuset innan det försvann helt så jag började med att springa upp på mördarbackens baksida och det var helt fantastiskt vackert däruppe i dag! En annan bonus med att springa det varvet runt är att man möter fler än när man springer åt samma håll som alla andra - jag lovar att samtliga jag mötte i spåret fick ett stort lyckligt leende i dag och de flesta log faktiskt tillbaka. Härligt!

Väl hemma har jag hunnit bälga i mig en kanna te och några mackor (och pratat igenom dagens events med J som kom hem tidigt i dag) och innan jag strax masar mig in i duschen ska jag sätta igång deg till tekakor som jag inte har bakat på evigheter. Jag gör en lite grövre variant med havrekli, fullkornsmjöl och linfrön i så de är inte helt näringsfattiga - men jag har både helmjölk och SMÖR i degen också. Mums!

4 kommentarer:

Suzan sa...

Har avslöjat priset i 1kr/km, behöver veta vilken storlek du önskar om du vinner =)

Pernille sa...

Fixat :-)

Karin sa...

Har du ett mer utförligt recept på de där tekakorna? De låter goda!

Pernille sa...

Hej Karin, recept på tekakorna kommer i ett eget inlägg i veckan :-)