onsdag 25 januari 2012

I dag är det....

...officiella vara-snäll-mot-mig-själv-dagen! Det bestämde jag i morse när jag vaknade med nackspärr. Det är rätt lätt att bli gnällig och jävlig när man inte kan vrida på huvudet så det gällde att stävja den negativa trenden från början tänkte jag.

Snälla saker jag har gjort för mig själv i dag:
- fixat en god hembakad tekaka med äggsallad och skinka till förmiddagsmellis
- klappat mig själv på axeln när jag äntligen hittade det lilla felet som skapade 6 kronors differens i bokföringsfilen :-D
- tagit mig tid att fixa med en fil som visserligen tog några timmar i dag men som kommer att spara många, många timmars jobb resten av 2012
- gått en lugn sväng på Ica efter jobbet för att handla en hel hög roliga tesorter, goda nötter och chokladkakor att ha i skrivbordslådan
- skrattat hejdlöst åt Lotta Bromé på radion
- geggat in hela vänsteraxeln och nacken i liniment, paketerat mig i yllekofta och legat på soffan i en halvtimme med nya VeckoRevyn och några katter
- druckit te och ätit tekaka med ekologisk brieost

Fler snälla saker jag har planerat:
- laga en asgod middag (fettucine med grillade grönsaker och mozzarella, mums!)
- rida en trevlig lektion i kväll och ta bilen till stallet så att jag slipper frysa ihjäl på cykeln
- ta en evighetslång VARM dusch och krypa ner i sängen i ordentlig tid

Träning i dag? Ridlektionen. Inget mer. Försöker samla krafter till fredagens urladdning ;-)

1 kommentar:

Suzan sa...

Hoppas nackspärren är borta imorgon!
Har anmält mig till NMT nu *hjääälp!* hahaha..
Träna ngn dag ihop nästa vecka? =)