fredag 21 mars 2014

Kommentaren som gjorde min dag!

Ibland kläcker folk ur sig precis rätt saker. I dag var det en kollega som kom med årets kommentar :-D

Jag har en kollega som vi kan kalla S. Hon har lite problem med rökning - egentligen VILL hon inte röka (säger hon) men så blir livet lite jobbigt och stressigt och så röker hon ett tag. Tills hon bestämmer sig för att sluta och håller upp ett tag och börjar om igen. Den här gången har hon gjort mig till "polis" - hon slutade röka den 14 februari och sa att jag fick trakassera henne om hon började igen.

Tydligen har hon börjat röka igen denna vecka men jag har inte upptäckt det eftersom vi inte har varit på kontoret samtidigt. Men i dag kom det fram. Det som också kom fram var ännu roligare.... När hon och kollegorna hade varit iväg i veckan hade nån frågat henne om hon hade börjat röka igen och hon erkände men sa också "men snälla säg inget till Pernille!". Då frågade chefen såklart varför och så svarar S: "Alltså hon kan lyfta 100 kilo, fatta hur långt hon kan KASTA mig!" Jag vet att S är lite rädd för mig (jag kan ju uppfattas som lite brysk och kantig fast egentligen är jag rätt snäll!) men det där är det roligaste jag har hört på länge. Eftersom S hade en jobbig dag så lovade jag att inte trakassera henne i dag men garanterade också att från på måndag så sitter hon illa till ;-)

Inga kommentarer: