lördag 9 april 2016

Disco-slakt? Våldsdisco? Vetetusan....

Jag vet att överskriften låter lite makaber men jag har svårt att hitta ett bättre uttryck för dagens träningspass :-) Träningssuget var starkt i morse och när Joakim hade käkat grabbfrulle och jag hade ätit ensamfrulle och planerat alla veckans PT-pass så stack vi till gymmet.

Lite kreativ blev jag där jag satt och la upp mitt eget pass som blev som följer:
Uppvärmning/prehab rotatorcuff
Enbens rumänska marklyft med kettlebell, 3 x 8/8 med 8 kg i första, 12 i andra, 16 i tredje. Kände mig superstabil!
Sen gick jag på överkroppsslakten.
Armhävningar med en hand på medicinboll (rulla bollen från sida till sida mellan armhävningarna)
Lutade hantelflyes
Sittande axelpress med hantlar
Maddes dropset sidolyft, (ajaj mina deltoideus och att 2 kg kan vara så tungt!)
Smalbänk
Superset med tricepspress med rep i kabelmaskin och the 21

Genomgående 3 set och 8 reps hela vägen utom på sidolyften, där är det 6 reps innan jag sänker vikten och det gör jag tre gånger längs vägen.

Sen var jag grisigt trött i axlar, triceps och biceps vilket var precis vad jag ville uppnå i dag. Disco-slakt alltså :-) Fr o m nästa vecka är det "vanligt" upplägg igen, dvs tresplit som inkluderar ett benpass.

Duschade och fina begav vi oss upp i stan, åt goda lunchwraps på Caroli, provade GBs nya glassar gratis på Gustav Adolfs torg, handlade hos MMSports och tog en finkaffe innan det var dags att åka hem. Typiskt bra lördag!



Inga kommentarer: