onsdag 4 juli 2012

Det där med att lura sig själv...

Jag mutar mig själv och lurar mig själv för att ta mig över trösklar som är jobbiga. En sak som jag verkligen har svårt att göra är att gå ut i trädgården och plocka bär. Jag har inte lyckats lista ut varför jag tycker det är jobbigt men jag vet att det tar emot. Korkat. För jag gillar ju att äta bären!

Hursomhelst är det så att inne på den lilla gården där våra cyklar bor i boden växer det hallon, smultron och lite jordgubbar. Och jag har sett de senaste dagarna att där finns många fina röda bär, men inte plockat mer än nån näve i farten (lyxigt att plocka några bär när man precis hoppar av cykeln ju!). För när jag väl kommer in och håller på inne är det tydligen jättebesvärligt att ta en plastbytta med sig ut och plocka. Men i dag var jag smart - vi skulle cykla iväg och mata och kolla till en kompis katt. Innan vi åkte tog jag en lämplig plastbytta och parkerade ute på fönsterbrädet ovanför smultronen. Så den stod beredd när jag kom hem, dvs jag behövde inte gå in utan kunde plocka direkt. Det tog max 10 minuter. Och nu har jag en hel liten skål med fina, mogna, nyplockade hallon och smultron. Men visst är det korkat att jag måste trixa och lura mig själv för att lyckas plocka in dem?

Inga kommentarer: