fredag 20 juli 2012

Dubbel fredagsfys utan större framgång

Utan större framgång - jo, så kan man lugnt säga. Jag drog till gymmet efter jobbet och hade en krypande känsla av att det nog inte blev några stordåd i dag. Gårdagens pass gjorde hela kroppen seg och lite stum. Uppvärmningsövningarna fungerade helt enkelt inte alls. Så jag valde att plocka fram lite inspiration i form av ett gammalt pass bara för att se vad jag kunde göra med det. Bröstpress, latsdrag - jodå, visst har jag blivit starkare, men det fanns inget att trycka på med riktigt. Körde en liten kombo av "the triple" med viktskiva och kettlebell full swing, 21-15-9 reps, fast det fick inte heller fart på nåt. Så då gav jag mig, körde en ordentlig omgång magövningar och sen fick det vara good enough.

Stack hem, plockade fram kompressionstightsen och mötte upp Joakim för springande planeringsmöte av morgondagens NMT-gör-det-själv-pass. Turligt nog var han också seg i kroppen efter passet i går så det är alltså inte enbart mig det är fel på ;-) Vi tog en runda på dryga 6 km i nåt som liknade 6-fart och jag fick i alla fall inviga mina nya skor som fungerar precis som de ska - dvs jag tänker inte ens på att jag har nya skor. Och så lyckades vi nog sätta ihop ett bra och varierat pass till i morgon också - utan allt för mycket löpning för det är det nog ingen som orkar!

Inga kommentarer: