söndag 29 juli 2012

Söndag morgon

Veckans favoritstund tror jag bestämt :-) Vaknade trekvart innan väckarklockan skulle ringa, låg och drog mig med morgonmysiga katter i en kvart innan jag tyst tassade upp. Snabbdusch, löparkläder på, långfrukost. Som förvisso inte var helt perfekt just i dag eftersom jag har fått FEL tidning i brevlådan, men annars gillar jag att läsa söndagstidningen länge, länge. I dag blev det lite hafsigt och kompletterades med webbtidningen i stället.

Sitter i ett morgonstilla hus, tittar ut på en grå och vindstilla morgon, dricker en extra kopp te och lyssnar på radio. Går mentalt igenom komihåglistan för dagens långpass. Vätskerygga, energibar, fikapengar, ombyte. Ett par skor att byta om till efter första varvet kanske? Vågar man springa riktigt långt i nya skor? Kolla att mobilen är på laddning, hitta pulsbältet, såsa lite till.

Jo, långsamma morgnar i ensamhet är väldigt sköna för att "ladda batterierna" ibland :-)

Inga kommentarer: