tisdag 10 juli 2012

Det hade kunnat bli så här....

Träningskompisen fick förhinder. Så jag gick inte till gymmet utan åkte raka vägen hem. Eller så gick jag till gymmet, men upptäckte att sportbehån saknades i packningen, så jag vände i dörren och åkte hem. End of story. End of blogginlägg.

... men så blev det givetvis INTE! 

Träningskompisen fick faktiskt förhinder. Men jag gick till gymmet ändå. Där jag upptäckte att jag hade missat att packa ner sportbehån i går kväll. Funderade lite över hur jag skulle lösa problemet. Insåg att befintlig påmonterad behå faktiskt var av sådant stuk att den förmodligen skulle fungera. Oglamorös välsittande sak i mjuk bomullsjersey, dessutom en modell där man kunde flytta axelbanden och korsa dem i ryggen. Den färgmatchade till och med linnet jag hade i väskan. Saken var biff - visserligen måste jag då åka hem utan behå efte passet, men värre saker har man råkat ut för. Och eftersom jag bara skulle köra ett tungt styrkepass och ingen löpning så var det ingen större kris att träna i vanlig behå.


Så - bara att dra igång då. Uppvärmning och förbaskade omvända enbensburpees som jag äntligen, äntligen börjar få in snitsen på. Nu klarar jag ungefär hälften på höger ben i alla fall. Vänsterbenet vill fortfarande inte vara med men vi jobbar på det. Sen knökade jag in mig bland de "tunga grabbarna", plockade fram mina grejer och körde igång med "Pleasure". Alltså urk säger jag bara. Fy fasen vad man kan bli illamående av den sekvensen! Men som vanligt var det värt det - jag prickade en finfin tid på 26:37, nästan 5 minuter snabbare än i förra veckan. I kick ass :-) Såklart inte utan att se ut som om jag hade duschat med kläderna på, mascararänder i hela ansiktet - men alltså... If you still look cute at the end of your workout, you didn't work hard enough!

Avslutade med bålstabilitetsövningar och lite stretch innan en välbehövlig dusch - och SEN satte jag mig i bilen och åkte hem. Kommande dagar bjuder på en liten tjänsteresa vilket innebär att det kan bli lite sisådär med både träningen och bloggandet. Har inte hunnit kolla upp vad hotellet erbjuder i gymväg men det är kanske dags att göra det innan jag packar väskan!

Inga kommentarer: