torsdag 26 juli 2012

Återhämtningsdag - massagetips

Efter jobbet cyklade jag till Öresunds Pilates & Massage för en massage med varma lavastenar. Inte fullt lika välbehövligt som i förra veckan då det var ruggigt kallt, men väldigt skönt ändå! På köpet fick jag veta att mina muskler i benen är vältränade och i bra form och att min rygg mår väldigt bra. Inte alls dumt!

Jag kan tipsa om att Ruta (massören) har sommarkampanj vecka 30-31 så man får 45 min massage med varma lavastenar för 280 kr eller 40 min "sommarmassage" för 250 kr. Helt klart värt det :-)

Ruta gnällde dock lite över mina blåmärken och gick loss på benen med ett specialliniment med arnika i som ska vara läkande. Det ser ut ungefär som om nån har bankat på mina vader med en slägga men jag vet att det "bara" är fighten med irländska bordet som ger lite efter-effekter! Däremot känns min sträckning i ljumsken från igår inte alls av längre så jag ska nog kunna fortsätta träningen som planerat. Om jag bara kommer ihåg att vara noga med stretchingen alltså.

Inga kommentarer: