söndag 1 juli 2012

Träningsstatistik juni

Förutom att konstatera att styrketräningen varit obefintlig hela juni kan jag stoltsera med dessa siffror:
Nästan 52 träningstimmar varav 12 timmar NMT, 11 timmar MTB, 11 timmar löpning. Plus en massa annat förstås!

Ser vi på distanserna så har jag cyklat 100 km MTB (jag är fortfarande sjukt stolt och rätt blåslagen!) och sprungit 55 km i rena löppass där jag alltså inte räknar med löpningen till och från NMT-passen fast den tiden är inräknad i timmarna ovan. 55 km löpning tycker jag är bra för en månad där jag inte sprang alls under en hel vecka (semesterveckan) och dessutom har bytt ut ett antal löppass mot NMT (ahem). På kalorifronten har jag gjort av med 16700 kcal vilket är lite mer än vanligt för en månad men inte så konstigt så som träningen har sett ut.

Vad ska vi göra med juli månad då? Jo, två saker. Den första är att verkligen sköta styrketräningen för jag behöver den för ett antal utmaningar i augusti. Spartan-träningshelg, halvmaraton, löparläger - need I say more? Och den andra saken är att få lite mer kvalitet i löpningen. Inte bara springa det jag är sugen på utan få till några bra intervall- och tröskelpass även om jag hatar dem - för de är också viktiga pusselbitar om jag ska fixa mina målsättningar i höst.

Antal träningstimmar lägger jag inget större värde i, det är nog viktigare att jag får kvalitet i den träningen jag gör. Jag kommer att få några "gratis" vilodagar i mitten på månaden då jag ska på tjänsteresa och det innebär att jag inte prioriterar att peta in vilodagar annars om inte de behövs akut.

Inga kommentarer: