måndag 30 juli 2012

Svärord, svärord...

Vem iniglödhetahelvete hade stoppat så mycket benträning i det passet som annars mest brukar trötta ut armar och överkropp? Var fasen kom alla de där förbaskade benböjen och utfallen ifrån? Gaaaah.....

Jag kände mig faktiskt hyfsat pigg i benen i morse. Visst, jag var lite stel, men det är ju helt logiskt efter att ha skuttat runt i terrängen i två timmar och en kvart i går. Så jag vandrade glatt mot gymmet efter avslutad arbetsdag och tyckte att det blir väl bra med det fina lilla träningspasset med split squats och så lite överkropp på det. Jodå.

Uppvärmning - bl a hopprep och airsquats. Jaha, jag hade tydligen vader också ja, lite korta sådana tydligen. Och lårmuskler. Mysigt.... Vidare mot smithen för split squats. Åååååå, jobbigt! Men det är ju typ bara den övningen som är jobbig för benen, sen går det väl bra. Trodde jag ja. För utfall framåt och bakåt med tunga hantlar och knäböj med hantlar overhead var inte särskilt skonsamma heller. Och sen hade jag ju dödat armarna med snatch och jobbig armhävningsvariant så kabelrodden var minst sagt inte vacker. Jag var helt klart den som stapplade ut i duschen efter avklarat pass, mina ben var helt totalt stumma och döda.

Dagens jubel: Det märks att vi har nött mycket "inverted row"-varianter på våra egna NMT-pass i veckorna. Det börjar kännas riktigt stabilt och fint!

Inga kommentarer: