måndag 16 juli 2012

Gympass med sällskap

I dag fick jag minsann fint sällskap på gymmet! Vi tog igen vår uteblivna träningsdejt från förra veckan och Suzan fick svettas ordentligt. Hon får väl skylla sig själv som frågade om vi skulle teama - eftersom jag hade ett Thomas-pass i träningsbagen så blev det liksom det vi körde och mina Thomas-pass är ingen semester direkt! 

Trots att jag faktiskt hade tänkt maska om jag inte fick sällskap så gick passet oväntat bra. Visst kändes helgens utmaningar litegrann i split squats och utfallssteg och visst blir jag fortfarande brutalt mör i armarna - men det kändes stabilt, starkt i dag. Ökade till 15 kg på snatchen och Suz tyckte att det såg så lätt ut att jag borde öka mera - fast jag vågar inte riktigt än. Och jag har inte heller fattat logiken i att så fort man kan lyfta 10 kg så är man stark nog att öka 2½ kg i taget.... MEN med tanke på att jag för ett år sedan körde snatch med 6 kg så är 9 kg ändå en ganska respektabel ökning :-D

Jag svor och svor och svor över armhävningarna med en hand på medicinboll. Men för första gången lyckades jag göra alla 18 i första setet på tårna! Sen blev det 12 i andrasetet och ynka 6 i sista men det tar sig ju. Fast det går för långsamt...

Vi avslutade med en vetegrässmoothie på Barista innan vi drog åt varsitt håll hemåt. Jag kan inte minnas när jag senast hade sällskap på gymmet men det var faktiskt rätt kul! Däremot känns det inte riktigt som om Pleasure-passet lämpar sig lika mycket för "social träning" så det kör jag eremit-style på onsdag.

Inga kommentarer: