söndag 22 juli 2012

I dag sprang vi rätt!

Eller okej, nästan rätt. För vi sprang Skryllerundan igen och sprang i alla fall inte fel där vi sprang fel i söndags. Däremot var vi lite tveksamma här och var och kom några meter fel ute i hagarna ibland, dock inget som inte kunde åtgärdas. Det var helt fantastiskt väder, det funkade utmärkt att ha sportdryck i vätskeryggan och jag tuggade i mig en liten bit av en Mule Bar nånstans mitt i för säkerhets skull. Så då slapp jag bli gnällig - däremot landade jag i finfint runner's high ungefär när vi passerade milen och mådde väldigt, väldigt bra!

Skryllerundan lämpar sig utmärkt för social löpning, terrängen är så pass tuff att det är klart roligare att ha med sig kompisar. Anna frågade i går om hon fick springa med oss i dag och Joakim annonserade att han var sugen på Skryllerundan en gång till så då var det bestämt. J hängde också med ut fast han sprang själv - Skryllerundan plus 7 km-spåret i Skrylle hann han med på ungefär samma tid som det tog oss att springa 15 km.... så det var nog bra att han sprang själv.

Anna satte nytt distansrekord och jag noterar att det går alldeles utmärkt att springa långt bara jag slipper pronationsskorna. Bra så. Efter rundan stretchade vi, åt glass och hade det riktigt bra i solen innan vi lyckades samla ihop pinalerna och bege oss hemåt.

Det är som vanligt mycket, mycket roligare att ha sällskap på långpassen och jag är fantastiskt glad över att ha kompisar att springa med :-)

J fotograferade när han sprang och vi sprang ju samma runda så jag har snott lite bilder. Så vackert med sommar i Skåne!




Inga kommentarer: