måndag 30 juli 2012

Det drar ihop sig!

Träningsmässigt och mentalt ligger fokus mest på halvmaraton just nu. Men vänta... det ligger ju nåt kul där nånstans innan? Jaaaa! Spartan Blogger Camp, och det är jättejättesnart. Faktiskt drar vi på fredag, Tina och jag. SÅ fint att Tina också ska dit, då slipper jag vara helt ensam i stora världen :-) Och så blir vi två i bilen vilket gör resan klart roligare.

Schemat för helgen har vi fått i stora drag men också ett mail om att det väntar lite överraskningar! Och givetvis ska det bloggas från helgen så jag ska faktiskt vara lite smart och ta med mig kameran så att jag kan ta lite ordentliga bilder!

Det här ska vi göra på lördag:

 Vi samlas 10.00 lördag morgon på Spartan gym
Vi börjar med lite fika och presentation om vilka vi alla är, syftet och hur vi ska få ut det bästa av helgen.
Efter det tar Olof Elwin vid med en presentation om STS- Spartan training system.
10.30 Mobilitet och animal moves med Chris Muling och Olof Elwin.
11.30-12.30 Zumba och dans med Magdalena Bibik.
12.30-13.30 STS och SEPI presentation om Spartans tränings filosofi.
Lunch, lunchen blir ett stenkast från gymmet och kommer bestå av mycket protein och grönsaker.
14.30-15.15 klubbor och bulgarian bag med Olof Elwin.
15.30-16.15 Kettlebelljonglering med Chris Muling.
Fika.
16.45-17.30 Bollyband med Magdalena Bibik.

Är vi möra då eller? Och det där med kettlebelljonglering.... håller Spartan med skyddsutrustning? Med min talang för blåmärken kan det bli riktigt spännande... 


Söndag samlas vi på gymmet klockan 9.00 och det blir varken rast eller ro den dagen heller.
9.15-10.45 Entreprenörskap med Magdalena Bibik och Olof Elwin.
11.00-12.30 Spartan träning utomhus med Jenny Samuelsson.
Lunch
13.30-14.30 Vi går igenom vad är kettlebell fitness och vad är kettlebell sport.
14.30-15.30 Bandträning med Chris Muling.
15.30-16.00 Återhämtning och strech med Chris Muling.
16.00-17.00 Sammanfattning, utvärdering, affiliate, presentation av ”Spartan Entreprenör”

Och sen ska vi bara hålla oss vakna i 4 timmar i bilen. Jag tar en vilodag på fredag för att ha laddade batterier och så får vi se hur det blir med nästkommande vecka. För jag vill ha pigga, pigga ben till halvmaran! 

Inga kommentarer: