måndag 28 april 2014

Mera kroppsälsk till folket!

I går skrev jag ett litet jubelinlägg på ett diskussionsforum på temat "Positivt i dag":

"Min kropp är fantastisk. Jag <3 den för att den överskrider gränser, är stark och smidig, återhämtar sig snabbt och glatt tar sig an alla utmaningar jag utsätter den för."

Feedbacken var överväldigande. Inte i mängd men i innebörd. För en tjej svarade att hon skulle stjäla texten rakt av och skriva in i mobilen så hon har den redo som ett mantra att ta till när hon faller in i "elaka gamla kroppshat-tankar". Jag blir lycklig ända in i hjärteroten av att det lyckas mig att påverka. Att jag själv har tagit mig från kroppshat till kroppsälsk (för det mesta i alla fall) och att jag kan hjälpa andra göra samma resa. DET är häftigt!

Mera kroppsälsk!

Inga kommentarer: