måndag 7 april 2014

Tröttmössemåndag

Jo. Lite trött i mössan och lite stel i benen är man allt efter helgens roligheter, det ska inte nekas. Fast inte så trött som jag var direkt efter gårdagens långpass. Jag gick in på badrummet för att fylla på en vattenflaska. När jag skulle stänga av vattnet tryckte jag på ljusknappen - och blev förvånad över att vattnet fortsatte rinna och att det blev mörkt.... Bra jobbat :-D

Men jag har varit på jobbet i dag och så träffade jag PT-Martin efter jobbet. Tja, hur tänker man då, när man bokar in PT-timme efter en träningshelg? Antingen är man helt galen eller så tänker man att det är dag 4 av träningslägret. Och Martin visste att jag var ganska sliten så vi körde inte så hårt. Fokus löparstyrka nu ett tag. Vi har jobbat frivändningar, knäböj, boxjumps, utfallshopp och lite med övre rygg. Det ska bli ett fint träningsprogram av det som jag ska köra två gånger i veckan nu ett tag och så ska jag varva med lite HIT-träning. Antingen på egen hand eller lite "buren" på Friskis. Perfekt. Och så ska jag springa - för det är två månader kvar till Tjejmarathon. Yeah :-)

Inga kommentarer: