söndag 27 april 2014

Solskenssöndag!

Vilken skön och solig söndag jag har haft!

Den inleddes med sovmorgon. Vi vaknade visserligen tidigt av gammal vana, men klappade lite på varandra bara och bestämde oss för att sova lite till - typ två timmar. Sköööönt!

Efter lite nödvändig städning hemma bjöd dagen på lunch med den här brudendet här stället. Jag åt en vegetarisk pizza med kronärtskockor, pesto, rucola och oliver. Och fast jag inte är vegetarian så kan jag lätt säga att Satori kommer bli ett nytt favoritfik. Schysst stor lokal, bra grejer, civiliserade priser och trevlig personal. Gott kaffe hade de också! Dessutom har de frukostbuffé på helger och jag funderar redan på ett sånt där aptidigt gympass följt av en lång söndagsfrukost :-)

Jag mötte upp Joakim som var i stan och vi tog en jeansprovningsrunda men det blev inget köp. Sedan hem för att preppa middagen och packa träningsväskan - buren på Friskis stod på schemat med Israel som instruktör. Det borgar alltid för bra högintensiva pass.

I dag hade Israel flyttat oss ut ur buren och in i stora salen som är ledig på söndagkvällar. Här riggade han fyra olika "banor" med olika övningar där vi skulle jobba på varje bana i 5 minuter. Vi jobbade 4 på varje bana.

Bana 1 var traktordäck och kettlebells. Två välte traktordäcket från ena sidan salen till den andra, medan de andra två körde 10 kettlebellsvingar och så många burpees de hann innan traktordäcket var färdigvält. Sen bytte vi. Jag tokälskar att välta traktordäck men fy fasen vad det var jobbigt precis efter burpees!

Bana 2 var 20 mountainclimbers, hopp över 3 boxar, 10 drag till hakan med skivstång och 10 tricepsdips på stepbräda - sen tillbaka till starten. Jag brutalkämpade med hopp över boxarna och var skräckslagen tills jag bestämde mig för att hoppa över. Utan problem. Sådärja!

Bana 3 var hopp i trekant på ett ben 10 gånger, sedan sprint till andra sidan salen, 10 knäböj med axelpress med viktskiva och sedan utfallsgång tillbaka. Börja om på andra benet. Det var helt ärligt svårt att hålla reda på vilken ordning man gjorde sakerna i så ibland blev det viktskivan trots att det borde varit sprint och tvärtom. Men så länge man höll i gång i 5 minuter borde det inte göra nån större skillnad.

Bana 4 var favoriten. 10 marklyft, alligatorgång till matta, 10 situps, gång till skivstång, 10 axelpressar, alligatorgång till matta, 10 situps, gång tillbaka till skivstång och marklyft. Love, love, love.

Sedan plockade vi undan och gick in i buren för att tekniksnacka lite chins och marklyft. Inga nyheter men skönt att få lite bekräftelse! Det var veckans HIT-pass helt enkelt.

Träningsveckan har inte riktigt varit enligt boken men det är okej. Förkyld och grounding by naprapat = lite mindre träning än tänkt. Jag har ändå gjort ett långpass, ett fartlekspass och ett HIT-pass och så har jag cyklat en hel del och yogat lite. Good enough!

Nästa vecka blir fantastisk. Den som lever får se. Mycket roliga grejer på tapeten!

Inga kommentarer: