tisdag 30 juni 2015

När man bara råkar träna lite..

Egentligen skulle jag ha vilodag i dag. Fast jag har ju precis vilat en hel del. Och den där träningstiden i kalendern i morgon hade mer eller mindre blivit uppäten av allt möjligt annat så det sista som återstod var att köra satans jävla benpass nollsjunollnoll. Inte så himla lockande, helt ärligt... Men i dag då? Jomenvisst. Sluta på vuxenjobbet tre, raka vägen till gymmet, träna en timme, cykla hem, hemma senast 5 = hinner laga mat och kasta i mig den innan jag måste iväg senast 18.15.

Men eftersom jag egentligen inte skulle träna så hade jag inte riktigt alla grejer med mig. Men jag har ju tights på PT-kontoret och bh'n jag cyklade i morse var visserligen lite sunkig men användbar och minsann fanns det också ett reservlinne i väskan. Då så. Laddning? Rawbar på kontoret en timme innan, BCAA finns att köpa och proteinshake också. Kände mig ganska träningssugen när jag sladdade in på gymmet vid tre och drog igång! Nytt benpass = nya övningar = ny träningsvärk, så även i dag.

Men givetvis fanns det lite gamla bekanta som benspark och benpress. Obehagliga uppkliv på bänk med fokus höftstabilitet blev uppkliv på hoppbox för vi har bara såna där idiotiska anatomiska skålade bänkar som inte passar nåns anatomi egentligen men de är sugigt dåliga att balansera på så jag tog boxen som är 8 cm högre men platt ;-) Till min stora glädje hade Madde behållit marklyftsstegen och i dag blev det 6 fina lyft på 80 kg. Jodå. Det tar sig. I alla fall på en sån här bra dag! Sist i passet är det rehab, dvs vadpressar och tåhävningar, och efter gårdagens löpbandslöpning var vaderna redan trötta så efter detta kändes det som om de satt ungefär uppe i knävecken :-)

Cykla hem efter benpass är inte världens roligaste, jag slängde ihop Linas vegetariska pasta med fetaost och sojabönor och åt så fort det gick, bytte kläder och cyklade på trötta ben ner till Bulltofta. Åh, lyxen att löpcoacha i bara tights och linne! Full fart på passet med teknikträning, intervaller och styrka och sen kunde jag rulla hem igen. Börjar lite senare i morgon, det känns också lyxigt!

Inga kommentarer: