måndag 26 december 2011

Jag är fortfarande skitstark!

Körde det där jävliga styrketräningsprogrammet i dag. Det där med två tunga överkroppsövningar, två sorters rounds (till spygränsen) och så mage på det. Jag ÄGER. Ville bara säga det.

Snart läge att öka i latsdragen - eller nästa gång ska jag i alla fall byta ut dem mot "nästan-chins" i smithen med en bänk under fötterna. Ökade i bröstpressen också. Första roundsen (the triple + full swing) på 3:41 - typ 18 sekunder snabbare än senast. Finns inte många sekunder att hämta där nu för jag kör i stort sett utan pauser. Andra roundsen med kettlebell squat + burpees på 2:51. Över en halvminut snabbare än senast alltså. Även här börjar jag närma mig en gräns för jag tog inga längre andningspauser här heller. Bara i andra omgången burpees var jag tvungen att andas några sekunder mitt i för att kunna fortsätta, hade hysteriskt mycket mjölksyra i lårmusklerna också men det vet jag ju att det går över bara jag rör på mig.... Pulsen låg på 165 i slutet och det är HÖGT för att vara jag eftersom min maxpuls antagligen är ganska låg. Kände mig stark - fast jag fick ligga halvdöd på golvet nån minut efteråt för att hitta andningen igen.

Avslutade med magövningarna och det går ju bra som vanligt. Inga större konstigheter. Tyckte att allting gick ovanligt lätt men såhär några timmar efter känns det ordentligt i armarna som annars hade blivit nästan normalfungerande igen!

Blev extra peppad av att snubben som var på gymmet i fredags och kommenterade att Thomas och jag körde hårt också var där i dag. Han var imponerad över att jag ens kunde röra på mig för han hade tänkt att jag borde vara helt handikappad efter ett så tufft pass. Det gillade jag - för han är ändå också en sån som tränar ganska tungt de gånger jag har sett honom. Nice när grabbarna vågar tycka att en tjej är tuff :-D

5 kommentarer:

Suzan sa...

Inget tjejgym för dig alltså ;)
Hur gick det med rodden!?

Pernille sa...

Suz: Nä, alla de roliga leksakerna finns ju ute i stora gymmet.... När T och jag körde rodd i fredags rodde jag 1000 m på 3:54 och det var nog rätt nära min maxkapacitet just då. Fast med döda armar ;-)

Suzan sa...

Men vad blev snittet? Han sa att vi skulle tävla på snitthastighet :D

Pernille sa...

Snittfart på 500 m = 1:57 och han tyckte det var bra att ligga under 2:00. Han har väl glömt bort att vi skulle tävla...

ViktigaKarin sa...

Fan vad duktig du är! Själv har jag legat på latsidan med träning dessa juldagar- där av inget bloggande heller!

Men IMORGON, jadå är jag tillbaka på spåret igen och jag LÄNGTAR!