lördag 31 december 2011

Sånt jag vill göra 2012

2012 vill jag fortsätta med att jobba på att hålla mig borta från den där "väggen". Jag vill må bra, träna lagom, äta god mat, umgås med människor som gör mig glada och utmana mig själv både professionellt och personligt. Jag ska ta en allvarlig funderare på möjligheten att skriva den där magisteruppsatsen jag har kvar och jag ska ta eget ansvar för att mina arbetsvillkor ger mig plats för utveckling och utbildning.

Tävlingskalendern ser ut ungefär såhär:
• 21 april Spring Cross 12 km terräng, snabbare än 1:08:23
• 5 maj Kungsholmen runt, halvmara, 2:00
• (IRT - baklänges TRI, Roskilde, 5 km löpning 20 km cykel 500 m
simning, mitten på maj, datum ej klart)
• 15 maj Blodomloppet 10 km (dvs 9,6 km) sub50
• 16 juni Malmömilen, sub50
• 11 augusti Malmö halvmaraton, 1:50
• 30 september Lidingö Tjejlopp 10 km terräng, under 1:00
• 28 oktober Yddingeloppet 12 km terräng, under 1:06

Det lutar åt mycket löpträning och jag hoppas komma iväg på ett eller flera löparläger under året.

Målsättningar i gymmet:
• Lyfta egen kroppsvikt! (en chin/pullup)
• Bänkpress: 10 stycken på 30 kg
• Egen kroppsvikt i knäböj
Japp, jag tänkte fortsätta bygga muskler och bli starkare. Jag kanske kan knipa ner "metabolic age" under 25 om jag jobbar på det ;-)

Gott nytt (tränings-)år!

Inga kommentarer: