måndag 12 december 2011

Jag är också skitstark!

Hoppas inte MarathonMia tar illa upp, jag måste bara få säga det! Jag är typ skitstark precis som Mia skrev häromdagen! Fast inte officiellt och på NMT-sätt som Mia - men enligt mina egna mått så är jag skitstark i dag.

Efter morgonlöpcoaching med Suzan (och jag sprang givetvis INTE, nejdå, jag bara coachade, men ibland måste man ju få visa lite exempel, eller hur? :-D) och ännu en tvätt som skulle hängas var det gymdags. Och i dag skulle jag mörda det där överjävliga passet med roundsen på tid. Tunga, tunga latsdrag och bröstpress först för at komma igång lite. Sedan Ettan - the triple plus kettlebell swings med 12 kg, 21-15-9 repetitioner. 3:58. Mot förra gångens 4:15. Jag ÄGER! Tvåan - kettlebell squats (12 kg) och burpees, 15-9-6 reps. 3:34. Förra gången var det 4:15. Jag ska fan BEGRAVA coachen och hans förbannade rounds!  Det finns nog några sekunder till att knipa på båda två, jag jobbar på det. Fast jag trodde inte att jag skulle kunna förbättra mig så här mycket redan. Och okej, så snart jag har tryckt av klockan ligger jag som en plattfisk på land och kippar efter luft, och antagligen är jag helt tomatröd i fejan, men det struntar jag i. För jag är typ skitstark!

Nu ska jag fira 12/12 helt traditionsenligt: "Last Christmas" på repeat och lussebullsbak :-)