söndag 11 december 2011

Utomhuspass - och eget utegym!

I förmiddags drog jag med mig mannen ut för att testa utomhusträningspasset på riktigt. Egentligen hade jag tänkt att vi skulle hitta en parkbänk som bas men när vi kom ut i naturområdet passade det bättre att leta upp lite trästockar! Och titta, vi hittade en fin glänta med några fallna träd som var alldeles utmärkta som redskap i olika höjder att till boxjumps, step-ups, armhävningar, plankor m.m.
På köpet fick vi lite blek vintersol och många skratt. I synnerhet när vi skulle springa korta spurter 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 sekunder. Upp till ungefär 5 sekunder är jag definitivt snabbast, sedan är jag rökt. Det var ett tufft och roligt pass och jag är glad att jag hittade ett bra "utomhusgym". Med leriga skor känns det ändå bättre att hoppa upp på en trästock i stället för på en bänk där folk ska sitta. Däremot var det lite kort om stockar och stenar som man kunde träna marklyft med men det ger sig nog om jag kollar lite i omgivningen. Dagens seger får ändå vara att jag fick med mannen ut och träna nåt annat än löpning ju!

Inga kommentarer: