fredag 30 december 2011

Prutat och klart? Nä, MUTAT och klart!

I dag var jag helt enkelt tvungen att muta mig själv för att det alls skulle bli nåt av dagen. Hade lovat att komma till jobbet några timmar för att fixa sånt som var liv-och-död-viktigt inför årsbokslutet. Var helt ärligt inte ett dugg sugen men mutar man sig själv så går det ju ändå. Dvs alla väskor packade redan på kvällen och väckarklocka som ringde en halvtimme senare än vanlig tid bara för att det inte skulle bli för jobbigt att vakna.

Muta nr 1: Ja, du får svänga förbi Salads & Smoothies och hämta mellanmål när du ändå cyklar förbi. Muta nr 2: Så fort du är klar med jobbet får du gå till gymmet och träna! Muta nr 3: Medan du är borta fixar maken både en sväng med allt som ska till återvinningen, handlar nyårsmenyn och lämnar hyrbilen. Det tyckte till och med jag var en ganska bra deal sådär totalt sett!

Jag hade tänkt att jag kanske kunde vara klar med jobbet redan vid elva. Fast näe, så roligt skulle vi inte ha utan klockan närmade sig halv två innan jag kunde sticka iväg för som vanligt rasslade det in lite sånt där "hoppsan, det här var typ JÄTTEakut just nu" som behövde fixas. Well, fixat. Tre dagars ledighet i pipeline, tjohoo!

Sedan smög jag till gymmet där jag till en början var själv med två biffiga killar och en lite äldre och lite mindre biffig som verkade mer upptagen av tv-programmet än av träningen. Gott om plats fast jag kände mig rätt liten och o-biffig i sällskapet! Lyckades fixa 55 kg i knäböj (YES!), ökade i marklyften också. Det blev ett riktigt bra pass och inklusive en timmes transportcykling känns det som om jag har gjort mitt för i dag.

En liten löprunda i morgon och sedan ska jag ta och dra ihop årets träningsstatistik. Summering av 2011 kommer så småningom tillsammans med lite målsättningar och önskemål för 2012!

1 kommentar:

Suzan sa...

Salads och Smoothies har jag hört gott om! Måste dit!