torsdag 1 december 2011

Runner's Gym - jobbigt!

I dag har jag varit på Runner's Gym. Och förvånas återigen över att det kan vara så JOBBIGT att träna bara med sin egen kroppsvikt och lite hjälpmedel!

Uppvärmning: Höga knän, spark-i-baken, bredbenta trampsteg och hopp i intervaller. På små 5 cm tjocka gummimattor så man fick lite motstånd. Tre omgångar. Hej, mjölksyra! Sedan var det dags för allehanda apjobbiga övningar med balansboll, vissa visste jag inte ens att man kunde göra men jag lär märka det i kroppen i morgon.

Och SEN drog Catti med oss ut i betongtrappan, 4 våningar. Där fick vi springa på varje trappsteg, sedan vart annat och vart tredje, hoppa jämfota, springa igen etc. Det var svintufft!

Avslutade med välbehövlig stretch. Jag tror jag har träningsvärk i morgon faktiskt....

2 kommentarer:

Suzan sa...

Hur känns det? =)

Pernille sa...

Det var minst sagt segt i fredags morse kan jag säga!