måndag 19 december 2011

Tungt - men samtidigt lätt

I dag körde jag tungt, spytungt på gymmet. Men ändå kändes det lätt att ta sig igenom passet! Visserligen är mina ben helt kajko efter femhundra miljoner burpies m.m. i går men det gick ändå att lasta några kilo mer på benböjen i dag. 53 kg, 14-12-10 reps - YES! Kämpar fortfarande med utfallen med 12,5 kg i varje hand - det GÅR liksom inte att öka till 15-kiloshantlar, det är preciiiis att jag klämmer ut de repetitioner jag ska göra och jag blir dödstrött i händerna. Argh. Men frånsett utfallen så flöt samtliga övningar på riktigt bra och jag är mycket nöjd med dagens pass. Träffade Thomas som tyckte det var orättvist att utmana mig på "mina" rounds som jag har tränat på för att jag skulle ha för lätt för dem. Men alltså, han är kille och en hel del år yngre, lite handikapp kan jag väl ändå få ha? ;-)

Uppföljning på förra veckan: Förutom att jag flyttade ett styrkepass från fredag till onsdag och att combatpasset i går inte blev av (vilket jag inte riktigt kunde påverka) så lyckades jag ju följa planeringen ganska bra. Det var en ordentligt tung vecka rent träningsmässigt så den här veckan blir lite lättare.

Förutom en sjuhelsikes massa transportcykling ser den kommande veckan ut ungefär såhär:
Måndag: Styrkepass
Tisdag: Aerobicstriptease (jag har lovat Mille att komma på hans pass så det gör jag!)
Onsdag: Vilodag och andra roligheter
Torsdag: Löpning 30 min (tjohooo, jag ska SPRINGA!)
Fredag: Mördarpass med coachen
Lördag: Julaftonsjogg :-)
Söndag: ?

1 kommentar:

Suzan sa...

åååh...aerobicstriptease! KUL!