fredag 11 juli 2014

Freeedaaaag!

Puh. Den här fredagen känns verkligen som om jag har förtjänat den och helgen! Oftast börjar veckorna kännas långa i juli och detta året är då inget undantag - när alla andra går på semester och man själv är den som jobbar kvar och är ledig först när folk börjar komma tillbaka.

På väg hem från jobbet hämtade jag ut nummerlapparna till SM-Milen och det pirrar lite i magen. Fast mest är jag trött. Efter att vi hade ätit kom jag på att jag kanske var trött för att jag är spänd och öm i nacke och axlar så Joakim fick stryka på värmeliniment och så kollapsade jag på spikmattan i en halvtimme eller så. Var fortfarande ordentligt sömnig när jag reste på mig - men åtminstone mindre stel och det får man ju vara tacksam för. Med lite tur blir det svalare i natt också så jag sover bättre!

Och fast det är fredag i dag blir det inget vin - för det är trots allt tävlingsdag i morgon. Nej, jag nöjer mig med flädersaft blandat med bubbelvatten och en god chokladbit. Läggdags blir det tidigt och innan läggdags ska jag försöka plocka fram kläder för morgondagens utmaning. Vädret ser något stökigt ut - kan tydligen bli rejäla åsk- och regnskurar under loppet enligt den prognosen jag såg i morse men det hinner nog ändras ett antal gånger innan det är dags.

Inga kommentarer: