onsdag 29 januari 2014

Gomorron, bänkpressen!

Jag hade medvetet lagt mitt schema så att jag först behövde vara på kontoret klockan 10 i dag. Jag är nämligen fortfarande inte 100% säker på hur min hjärna reagerar på "jobbigheter" som att vara på utbildning med nya människor, sova på hotell etc. Ibland behöver jag sova lite extra för att bli funktionsduglig. Ibland behöver jag ett träningspass innan jag kan jobba. Så jag tog lite höjd för det i planeringen och därför blev det gymmet i morse.

Hade lyckats sno åt mig bilen men såg ändå ut som en packåsna med gymväskan, min vanliga axelväska och en gigantisk kasse med kursmaterial som ska bo på jobbet. Lite småhalt och slirigt var det både på väg till bilen och ute på vägarna så det var bara att ta det lilla lugna!

Jag började passet med att bada i aminosyror för bättre effekt :-D Nä, jag var så klantig att jag inte hade skruvat på locket ordentligt på shakern och när den droppade lite trodde jag bara att det var lite vatten ovanpå locket så jag fortsatte dricka... Tacksam för gråa mönstrade tights där fläckarna inte syntes!

Dagens pass bestod av knäböj, bänkpress och chins - och lite bonus i form av frivändningar. Jag var inte sugen på att köra konditionsmaskiner som uppvärmning så jag gick upp och hittade en liten skivstång och körde två varv "komplex femma" i stället. Marklyft, skivstångsrodd, frontsquats, goodmornings, axelpress. Jag körde lite övningar för rotatorcuff i kabelmaskin också eftersom min ena axel har spökat lite i dagarna.

Det var lugnt i gymmet så jag gick till racket och började värma upp. Metodiska ökningar upp till 75 som blev första arbetsset. Ökade till 80, det gick att få till en trea men jag var inte nöjd med tekniken och sänkte till 77½ resterande 3 set. Och så 50 snabba knäböj utan vikt. Bänkpress nästa, uppvärmning och första set på 45, tre treor på 47½ och det kändes så bra så jag körde sista trean på 50 kg utan problem. Tjohoo!

Ner till "buren" för att träna chins med gummiband. 5 x 3 strikta med lila gummiband i dag, det börjar kännas helt okej. Snart, snart kan jag göra en repetition utan assist i stället för 3 med assist, det får bli målet nästa pass helt enkelt. Att våga våga!

Jag avslutade med lite lättare frivändningar med 20 kg och så lastade jag på 10 kg till och körde 3 x 3 lite tyngre. Tekniken börjar sitta, snart är det nog dags att öka! Fast jag måste hålla på och mantra "fokus, explosivitet, fokus, explosivitet, BAM!" varje gång :-D

Sen åkte jag till jobbet och det var nog tur att jag hade tränat innan för maken till kaos alltså... Mailboxen svämmade över av mötesinbjudningar och paniska mails och tja... det var ganska jobbigt. Suget efter kexchoklad satte in nånstans efter lunch och höll i sig så när jag ändå handlade åkte det med några stycken. Nu har jag laddat inför NMT med grova mackor, ägg, te - och kexchoklad. Yllekalsonger på, ut i snön, marsch!

Inga kommentarer: