onsdag 22 januari 2014

Om den här förkylningen skulle ge med sig nån gång...

Det är NMT i kväll. Och det är Daniel K som instruerar. Och jag villvillvill vara där, men jag kommer inte vara det. Suck.

Det går inte riktigt som planerat med förkylningen - den har inte kapitulerat tillräckligt för att jag ska tycka att det är okej att skutta runt ute i minusgrader med astmatiska luftrör. Lite småsnuvig, men inte så att det stör - men rosslig hals och lite hosta är varningstecken. Jag diskuterade länge och väl med mig själv. Argumenterade. Bad Joakim om hjälp att besluta - och som han sa: "Om du tvekar så är det antagligen så att du inte ska träna, eller hur?" Japp, så var det. Jag behövde bara höra nån annan säga det. Ogillar det som fasen men det är inte värt att riskera hälsan. Hellre att jag kan köra ett bra pass i morgon och må bra efteråt.

Så - vad händer?  Jobba, vila. Typ så. Good enough, inte så kul, men inte mycket att göra åt. Bara vänta ut. Tålamod, en dag till - sen kanske. I morgon tänker jag pälsa på mig och cykla till jobbet och se om det går. Går det - så blir det kanske ett träningspass i morgon kväll!

Inga kommentarer: