lördag 18 januari 2014

Snörvel.

Jag hade sett fram emot ett NMT-lördagspass med Ida som instruktör. Men i går kväll började jag nysa och känna mig lite sådär - och i morse var förkylningen ett faktum. Huvudet känns som om det är fullt av bomull, det kliar i bihålorna och näsan rinner. Jahapp. Inte läge för NMT alltså. Fast jag boostade med alla intressanta naturkurer i går kväll så räckte det inte hela vägen.

Jag hade kunnat åka iväg. Sinova, nässpray och jävlaranamma så hade det gått - men det hade inte varit särskilt hälsosamt. Och det händer fler roligheter i dag som jag vill orka med! Inte träningsrelaterade för en gångs skull - jag kan hitta på annat också ;-)

Så medan Joakim är ute och tränar ägnar jag mig åt "måsten". Som att tvätta lakan och plocka undan tvätt. Paketera om storpacket med köttfärs och frysa in i lämpliga portioner. Slappa i soffan och dricka te. Med lite tur är jag "up and running" igen om några dagar och jag tror inte kroppen mår dåligt av lite vila - fast jag hade velat köra på några dagar till innan jag själv valde vilan i stället för att få den påtvingad. Det kan jag ju erkänna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig! :)