söndag 12 januari 2014

Söndag. Gymmet. Bra.

Jag jobbar fortfarande på att ställa om mat- och sovklockan till "vardagsläge" och därför hade jag ställt klockan på ringning redan sju i morse. Inte för att jag nödvändigtvis tycker att det är nån höjdare att gå upp klockan sju, men för att det blir så mycket lättare i kväll och i morgon....

Ida, Nellie och jag hade stämt träff klockan elva vilket innebar gott om utrymme för ett träningspass innan så klockan åtta cyklade jag mot F24S Värnhem för att göra lite organiserat våld på skivstång, rack & co. Det var behagligt tomt när jag kom dit så jag haffade genast böjracket och körde igång med knäböj medan jag njöt av lyxen att ha "hur mycket tid som helst" för långsam upptrappning, rörlighet, stretch, extraövningar och allt annat bra.

Knäböj gick bra med 77½ och nu är det nog dags att öka till 80. Fyllde på med 30 snabba reps utan vikt och så 1 minut i jägarvila med 10 kg i knät. Myyys - och möra ben! Vidare till bänkpressen och när jag precis har börjat upptrappningen kommer det två rejäla grabbar och frågar om jag snart är klart. Nej, tyvärr har jag precis börjat så det tar nog ett tag... Jag fick i alla fall bänka i fred och 47½ börjar kännas riktigt bra nu. Sen när jag bara hade ett set kvar kom killarna tillbaka så då lovade jag att vara klar om tre minuter vilket de uppskattade. Bra ju. Kompletterade med 30 armhävningar på knä och dog lite innan jag plockade undan efter mig.

Sen vidare till chinsräcket där jag fick plocka undan två tjejer som satt precis under räcket och skrev träningspass. De tyckte tydligen det var mycket orättvist att jag frågade om de kunde flytta på sig. Ja... fast det finns hur många kvadratmeter golvyta som helst men bara ett chinsräcke liksom.... Magnesium på händerna och i gång. Lyckades köra EN hel repetition utan nån assistans, sen fortsatte jag med 6 treor, växelvis negativa och med gummiband. Det blev kalasbra! Avslutade med 30 snabba rodd i TRX och 30 reps latsdrag.

Efter det var jag i princip klar med mina "måsten" och hade bara roligheter kvar. Som att träna frivändningsteknik exempelvis. Jag tog den lilla skivstången och lastade på till 27 kg för att köra 4 x 5 repetitioner. Lite "mellanmjölk" men den explosiva tekniken börjar sitta, det skramlade fint i alla fall! När jag ändå var igång körde jag 3x10 skivstångsrodd med omvänt grepp innan jag gick och stretchade. Ytterst njutbart pass som följdes av en god frukost/brunch på Lilla Kafferosteriet där vi satt och planerade för tisdagens premiärpass med B.A.B.Y. Runner's Team!

Inga kommentarer: