lördag 11 januari 2014

Lite sådär.... av banan på nåt vis

Så känner jag mig i dag. Inte helt som mig själv, fast utan att jag riktigt vet varför. Jag tror att jag har sovit gott i natt och jag vilade från all träning i går, så förutsättningarna borde vara okej - men det känns helt enkelt inte helt hundra i dag.

Startade dagen med årets roligaste men också årets kanske svåraste NMT-pass. I dag hade jag två instruktörskandidater som skulle hålla i 20 minuter var av passet. Vilket i princip innebar att jag basade för uppvärmning, lite förflyttning och avslutning av passet - fast utan att veta vad som skulle hända under själva passet. Så det var lite av en övning i att tänka snabbt! Dessutom föll det på min lott som "utvärderande instruktör" att ge kandidaterna feedback efter passet samt att fylla i en utvärdering och skicka till platschef och HK vilket jag också har gjort så snabbt som möjligt medan jag hade allting i färskt minne. Kanske var det just det som tröttade ut mig - att vara både instruktör, hjälpreda och utvärderare!

I veckan fick jag reda på att jag behöver komplettera mitt projektarbete i min ena kurs och i dag fick jag veta att jag har lite komplettering att göra i den andra kursen så det måste jag titta på under veckan. Jag kan inte påstå att jag är särskilt sugen på det egentligen - jag tror faktiskt det har varit lite i överkant att jobba 75%, plugga 75% och vara instruktör under höstterminen. Turligt nog kom jag inte in på några roliga kurser i vår ändå så det blir nog lite lugnare. Men det kan också vara det som får mig lite av banan. Jag vill ju fortfarande så gärna prestera (fast jag tränar på att låta bli!) och blir lite besviken på mig själv när jag inte gör det. Men jag har ändå lagt så pass mycket tid på pluggandet att jag lika gärna kan ta och göra mina kompletteringar och sätta in ytterligare 22½ högskolepoäng i "banken".


Oh well - forgive, forget, move on. Jag kan ändå inte förändra det som varit! 

I dag har jag inte gjort många knop och det kanske behövdes. I morgon blir det däremot åka av. Morgonpass på gymmet, brunch med B.A.B.Y. Runner's Team planeringsmöte inför premiären på tisdag, och så rundar jag av med ett eftermiddagspass i "buren" på Friskis med Olga.

Och sen då? Sen blir det packning och planering inför en minst sagt intensiv vecka. Jag har inte ett enda instruktörspass på NMT och det ska utnyttjas till att vara med på passen själv och njuta av att vara "oansvarig". Så här ser schemat ut i grova drag:

Måndag - NMT
Tisdag - morgonpass på gymmet, kvällspass med B.A.B.Y Runner's Team
Onsdag - NMT
Torsdag - morgonpass på gymmet, teambuilding med jobbet från lunch inkl kvällen.
Fredag - löprunda och/eller rörlighet beroende på hur kroppen känns.
Lördag - NMT och sedan familjeträff med shopping, sushi och Disney on Ice.
Söndag - gymmet

Jag siktar på att cykla till jobbet så många dagar som möjligt. Torsdag kan eventuellt bli lite besvärlig men det löser sig nog. I värsta fall får cykeln stå kvar på jobb till fredag, det är också en lösning.  Och som vanligt är schemat "mjukt" - dvs om jag behöver en vilodag eller något känns olustigt så planerar jag om och vilar eller gör nåt annat i stället.

Inga kommentarer: