onsdag 23 maj 2012

En helt vanlig onsdag

En sån där som inte gör nåt riktigt väsen av sig. Förutom bokföringsfiler som saknar konton, intranetverktyg som inte gör som de ska, och en otilltalande lunchmeny som framprovocerade ett besök på Salads & Smoothies i stället! MEN det är ju klagofri vecka så jag gör mitt bästa för att inte klaga, sätter på webbradion i stället och småsjunger lite medan jag fajtas med siffrorna och datorn.

Det är underbart varmt och soligt och rätt blåsigt ute. Lutar åt att det blir uteritt på kvällens ridlektion och jag både längtar och fasar. Längtar för att det är obeskrivligt skönt att rida ut en sommarkväll, fasar för att det alltid är lite mera riskfyllt att rida ut, jag måste klämma in mitt mosade revben i en stel och obekväm säkerhetsväst och man vet aldrig riktigt hur hästarna har tänkt bära sig åt.

Veckoutmaningen då? Ja, det blir bara cyklade kilometer i dag. Måste hinna äta och vila lite innan jag åker till stallet och väljer att prioritera vila och lugn i stället för en promenad på 3-4 km. Jag får tugga lite kilometer i morgon i stället på nåt sätt.

Inga kommentarer: