söndag 27 maj 2012

Euphoria :-)

Schlagernörd som jag är kan jag inte låta bli att kommentera gårdagens underbara Eurovisionsseger. Så himla bra. Och så underbart att hela Europa valde att rösta på en bra låt, en fin sångröst, ett underbart framträdande.... Kompisröstning? Jadå, Sverige fick maxpoäng av Danmark, Norge, Island och Finland. Kan vi sluta gnälla om att länderna i Östeuropa kompisröstar nu?

En annan "Euphoria" infann sig mot slutet av dagens långpass på knappa 15 km. Riktigt behagligt pass i "mystempo" var det i dag. Testade min löparrygga med vätskeblåsa och när jag väl hade lyckats lista ut hur man öppnade och stängde ventilen fungerade den riktigt, riktigt bra. Sitter fint och tajt och stör inte löpningen alls, det skvalpar lite bara när man inte har fyllt den 100% men det kommer jag att lära mig. Så då har jag övervunnit mitt "ha med sig vätska och energi på långpass"-problem då!

Resten av dagen ska jag mysa runt i fivefingers, tvätta lite träningskläder och noja över vilken veckoutmaning vi ska lotta fram den här söndagen. Nästa vecka blir en utmaning hur som helst eftersom jag ska iväg på tvådagars teambuilding med jobbet. Det finns vissa utmaningar jag helst inte vill ha under kommande vecka bara därför :-)

Inga kommentarer: