lördag 5 maj 2012

Revbensrehab, dag 7

Okej, i dag blir det liite gnälligt här. För FY FAN så jobbigt det var att promenera ner till Rålis och se alla löpare värma upp och känna stämningen och se start och mål och avspärrningar och ååååh.... suck. Fast det finns fler lopp och jag har bara en kropp - och tar jag inte hand om den blir det inga fler lopp. Så. Vardagsfilosoferat klart.

Jag var coach, uppvärmare, peppare, hejare, värdesaksinlämning och överdragsklädshanterare och hoppas att jag gjorde ett godkänt jobb! Skickade iväg Stinne på uppvärmning - spring 5 min åt det hållet, sen 5 min tillbaka, försök hålla lugnt tempo. Sedan en sväng upp och nerför trappor och så några stegringslopp så kände hon sig redo. Löpare in i startfållan, coachen fram till framför starten och heja.

När fältet hade kutat förbi promenerade jag tvärs över Kungsholmen för att heja vid typ 4 km. Insåg när jag kom dit att jag inte hade blekaste aning om exakt hur långt det var och eftersom jag bara hade en vanlig klocka visste jag inte heller hur snabbt Stinne hade sprungit. Well, hon såg pigg ut i alla fall och gav mig tummen upp!

Traskade tillbaka till Rålis med en sväng inom Espresso House för att hämta en Chailatte och såg en massa kända ansikten från Running Sweden kuta i mål runt 45-50 minuter. Kollade på klockan, kollade ner mot upploppet, försökte räkna ut om det nu blev över eller under timmen och såg äntligen Stinne spurta i mål. 1:02 blev tiden, så nytt PB men inte under timmen. Fast vi är nog båda två lika taggade att springa fler lopp!

En bonus med att vara coach och hangaround är att jag får ta del av rabattkupongen till Runner's Store i alla fall. Mot stan och lite tröst/belöningsshopping :-)

1 kommentar:

Stinne sa...

Mycket väl godkänd :-) Tack för stöd, uppmuntran, uppvärmning och en jättetrevlig dag!