tisdag 22 maj 2012

No more rehab!

(lägg själv till glädjeskutt i överskriften...)

Nä, nu räcker det. Dagens pass på gymmet kändes så självklart och bra så fr o m på fredag går jag över till mina "vanliga" träningspass igen så får vi se om det hänger ihop. Eventuellt måste jag byta ut nån övning och jag tänker inte börja direkt med det jobbigaste av de två passen men nu tror jag det räcker med försiktigträningen. Härligt!

I dag har jag kört armhävningar med en hand på medicinboll - visserligen alla på knä men det gick och det gjorde inte ont, det gör de däremot fortfarande på tå. Det kan jag ta. Axelpress med 18 kg skivstång - inga problem. Pullover crunches med 5 kg medicinboll känns i revbenet, men det gör inte längre helt förbannat jävla skitont. Split squats med 10 kg overhead var sjuukt jobbiga men det går det med. Armarna var rätt mosiga just då efter armhävningar, skivstångsrodd med underhandsgrepp, bicepscurls, tricepspressar och hög rodd (rep + kabel). Och så en hel del hopprepshoppande på det. Burpees och inverted burpees och sånt får möjligen vänta ett tag men för övrigt känner jag att jag är "back in business".

Förutom på löpningen då. Det kanske tar ett tag. Men jag ska ut i kväll och tugga kilometer till veckoutmaningen!

Inga kommentarer: