söndag 6 maj 2012

Revbensrehab, dag 8

Major breakthrough! I morse fick jag känna efter om jag egentligen hade ont, noterade inte ens om det kändes när jag satte mig upp i sängen. Antingen har jag lärt mig att röra mig så att det inte gör ont eller så har smärtan minskat ordentligt.

Nackdelen är att träningssuget har ökat något kopiöst. Inte så himla konstigt efter att ha gjort absolut ingenting i över en vecka. Drog med mig Stinne ut på en förmiddagspromenad två varv runt ön i solskenet för att få lite luft och röra på mig. Jätteskönt - fast jag blir fortfarande förbannad och vill sätta krokben för varenda löpare som passerar. Blir så himla sugen och det ser så härligt ut att springa!

Nåja. I morgon ska jag få gå till gymmet har jag lovat mig själv. så får vi se om det blir total lycka, våldsam frustration eller något däremellan! Och nu är det strax dags att packa ihop alla grejer och åka hem till Skåne igen.

Inga kommentarer: